Crisis on Limitless Earths Hour 3 Review: Death, Deception and the Devil

Om den andra timmen av den episka CW -crossoveren var lite av när det gäller stimulans, kompenserade nästa del för det på ett stort sätt. Sökningen efter “paragons” är fortfarande på (liksom Team Arrow Mission), men berättelsen går framåt. Som hela vägen framåt. Cliffhanger som slutar på timme 3 av krisen på obegränsade jordar är betydande men bekräftar vad många fans misstänkte om vart historien är på väg. Under Aftershowen på CW som var värd av Kevin Smith avslöjade den totala verkställande producenten Marc Guggenheim att nästa delbetalning öppnas i tidens gryning. Vi kommer att få backstory för Lamonica Garretts bildskärm och anti-monitor, och mycket mer.

Detta var ett brytande avsnitt fullt av fantastiska karaktärstunder, känslor och roliga vändningar. Det är nästan omöjligt att prata om utan att komma in i spoiler territorium. Men vad vi kan säga innan varningen är att detta är en absolut triumf. Jonglering så många karaktärer som det andra stora superhjältescrossover-evenemanget i år, denna show är en firande av 40 års DC Live-action-hjältar. Även om några av komoserna är smärtsamt korta, är de ändå gåvor. Det finns djupt skurna referenser till shower som 1990-talets flash-serie, Mid-2000-talets Birds of Prey-show, och till och med DC-relaterade visar att fans kanske inte inser är en del av det universum. Och de gjorde allt på en TV -budget. Oavsett hur de senaste två timmarna går, är krisens crossover en prestation att vara nöjd med.

Okej, låt oss komma in i spoilers. Bokmärk på sidan och returnera om du ännu inte har sett timme 3 av krisen på obegränsade jordar.

x

Mario Kart DLC Gold Rush.mp4

0 sekunder av 12 minuter, 40 sekunder

leva
00:00
12:40
12:40

Flash måste dö i kris

Bild med hjälp av CW

Det finns mycket om det här avsnittet som [är värt] diskussion. Ändå var det största, många hjärtliga ögonblicket döden av Barry Allen. Grant Gustins revisor andas emellertid ett betydande suck av lättnad. John Wesley Shipp har varit en del av The Flash med tanke på att pilotavsnittet. Ändå, förra året under andra världens crossover, skildrade han sin version av Barry Allen från 1990 -talets serie. Han försvann under den (i en kris, kan man säga). Vi upptäckte vad som hände med honom. Flash och hans team (och Cress Williams som Black Lightning) hittade honom i anti-monitorns lera. Inte bara det, han verkade springa på ett “kosmiskt löpband”, ett djupt snitt från flash -serier lore.

Efter en omgång av sci-fi-vetenskapen räknade Gustins Flash ut att detta var det ögonblick som han skulle behöva offra sig själv för att stoppa förstörelsen av sin jord. Ändå, det var när berättarna tappade en massivt rörande twist för alla personer som har tillgivenhet till Shipps blixt. Han “stal” lite av Barrys hastighet och hoppade på löpbandet själv. I en sekvens som var en hyllning till Barry Allens död i Crisis Comics crossover, offrade Shipp’s Flash själv. De visade till och med ett klipp från hans serie som han gjorde och arbetade i en ordentlig seriefinale till den första live-action-blixten någonsin. (Showen avbröts obehörigt och fick aldrig en ordentlig sändning.) Det var den känslomässiga höjdpunkten på timme 3 av krisen på obegränsade jordar, särskilt för att Shipp också spelade Gustins pappa i showen.

Djävulen är i detaljerna för timme 3 av krisen på obegränsade jordar

Bild med hjälp av Screengrab

Den genomträngliga avsnittet väckte kroppen av Oliver Queen tillbaka till livet. Men hans själ var en annan fråga. Med tanke på att Matt Ryans John Constantine förlorade sin magiska Mojo, var han tvungen att be en fördel av en gammal kompis. Trots hans förnekande under en intervju visade Tom Ellis sig på Earth-666 som sin karaktär från Lucifer. Han har sett fest under slutet av världen, som absolut spårar med den karaktären. Även om detta bara var en engångs-komo, har Lucifer och Constantine historia, inklusive att involvera hans kompis och demon Mazikeen. (Spelat av Lesly Ann Brandt på Lucifer på Netflix.)

När de väl kommer till Oliver Queen är han inte i helvetet utan snarare skjärsild. Detta är bäst meningsfullt med tanke på att ön som födde hans heroiska identitet är Lian Yu, ett mandarinord som indikerar “Purgatory.” David Ramsey’s John Diggle och Kat McNamaras Mia Smoak vädjar till Oliver att återvända till de levande landet, men sedan dyker någon upp.

Av allt i timme 3 av krisen på obegränsade jordar, kändes detta lite tvingat. Stephen Lobo dök upp som Jim Corrigan, Spectre från DC Comics. Hans introduktion var ren exposition, men han avslöjade Olivers öde. Det är inte oväntat, eftersom många fans på sociala medier kallade det. (Stephen Amell tweetade till och med en hänvisning till det för några veckor sedan.) Oliver Queen kommer att bli någon annan, något annat. Han kommer att vara det nya spektret av Arrowverse. Spöket är en magisk, kosmisk karaktär som ofta kallas “Guds hämnd.” Hursomhelst, det indikerar att han kommer att vara ute i etern och leva vidare på något sätt (och finns för komos och gästplatser på andra Arrowverse -show).

Slutet på hjältens ålder

Bild med hjälp av Screengrab

De sista minuterna av övergången avslöjade att anti-monitor inte avskräcktes av blixtens ädla offer i den tredje akten. Men tack vare en del i sista minuten från Tom Cavanaughs Pariah undvikde en utvald grupp av hjältar universums förstörelse. En miljö från den första säsongen av Legends of Tomorrow finns utanför rum och tid. Kallade den försvinnande punkten, det satt idealiskt där och väntade på att användas.

Så alla paragonerna är där för att komma med en plan för att bekämpa anti-monitor. Paragon of Hope and Courage, Supergirl och Batwoman, hade några fantastiska stunder under avsnittet. Caity Lotz’s Sara Lance är ödet Paragon. Nykomlingen Osric Chau spelar Ryan Choi, mänsklighetens paragon och också en karaktär som senare blir atomen (i serierna). David Harewoods J’onn J’onzz är Paragon of Honor. Och sanningsparagon är den ursprungliga Superman, som spelas av Brandon Routh (kanalisering av Christopher Reeves).

Förutom, inte så länge. Oväntat övertagen av en okänd sjukdom försvinner Superman i en våg av antimaternergi. I hans ställe är Lex Luthor, som spelas av Jon Cryer. Visar sig att eftersom han hade den kraftfulla Book of Destiny såg han vad som var tänkt att hända. Så med någon signatur Lex Luthor Guile redigerade han boken så att han överlevde snarare än Kal-El.

När de sista två timmarna av krisen på obegränsade jordar sänds nästa månad kommer den stora showdown att gå ner. Medan laget är nere på sin bästa Superman, kommer de att vara uppe ett Spectre, Oliver Queen. Vad som kommer att hända kommer att vara lämpligt episkt.

Vad var din favoritdel av Hour 3 eller hela krisen på gränslösa jordens crossover? Berätta i kommentarerna nedan.

Bild med hjälp av CW